Den cesty

26. den cesty – Nocí až na Ještěd. Hmm, i když jsem věřil, že Ještěd uvidím, …..
No tak ať to je venku, vzdal jsem po 16 hodinách. Celá akce byla parádně připravená a moc jsem si ji užil. Díky Mindovi, Noxovi, Fílovi a Kryštofovi za skvělý doprovod. Doufám, že mě dnes neproklínají (psáno v neděli, po vydatném spánku, kterým jsem dohnal mírný sobotní deficit).

dc26_kontroly
Projít si Den cesty mě napadlo už vloni. Letos na jaře to nějak nevyšlo (tedy zapomněl jsem sledovat termín) a tak jsem se registroval na podzim. Na můj mail, kdo půjde se mnou, našel odvahu jen Jirka a na rovinu mě poslal kamsi 🙂 Minda s Fílou se přidali. Díky. Později jsme se rozrostli o Noxu a Kryštofa. Bylo nás 5 (ale ne do konce).
Den cesty je pochod, dle pořadatelů závod, na 24 hodin. Bez podpory a fyzických kontrol na cestě, bez občerstvení, bez … Jediné, co od pořadatelů dostanete, je perfektně zpracovaný popis cesty a popřání všeho nej na startu.

mapa

itinerář

15:55 se vydáváme z Prahy autobusem na Novou Paku. První úspěch, povedlo se nám všem sejít se včas, nacpat se do busu a odjet. Po návštěvě hospůdky v Nové Pace a jednom malém Novopackém dorážíme na start. Mám splněno – při přihlášení jsem uvedl do kolonky dotazníku pořadatelů – váš cíl – dostavit se na start.
Zaregistrováno, krátký proslov pořadatelů a hurá na start. Jednak se záhy propracováváme na konec startovního pole a druhak si uvědomuji, že tenhle pochod asi nebude to pravé ořechové, jak jsem si maloval.
Asi 3 zásadní věci, které měly velký vliv:
– snažit se držet tempo s Mindou a Noxou je blbost. Jeden se zbláznil do běhání a druhý považuje Krakonošovu 100 za procházku.
– 10 dní v posteli s antibiotikama se nejevilo jako dobrá příprava na pochod. Asi jsem si špatně vyložil, že před výkonem je dobré zařadit krátký odpočinkový režim.
– profil trati, moje blbost, neměl jsem tolik času na přípravu a tak mě některá stoupání (v sobotu i klesání, ale to spíš moje kolena) nemile překvapila. Za 5 km nastoupat 480 metrů není nic, co bych vyhledával.

pátek

sobota

Noříme se do noci a až do půlnoci máme štěstí, pokud objevíme hospůdku, má otevřeno a tak si můžeme dát kafe, pivko, čaj,… dle libosti a odpočinout si. Ale i tak se suneme docela slušnou rychlostí vpřed. No rychlostí – nejsme poslední. A to je dobře, jinak bych s Mindou asi nevydržel. Cesta utíká jak jen v noci může. Vyhlídky nejsou a tak kecáme o všem možným a nemožným. Díky noční části pochodu mi na seznam plánovaných míst přibyla hezká řádka jmen.

ta menší cedule dole

Občasným rozptýlením jsou zastávky u kontrol a nebo na kopečku, kde se pokouším vysílat.
První taková výrazná zastávka byla na Kumburku – kontrola, vysílání, prohlídka sklepa a Noxa poprvé ztrácí hůlky. Kontrolu máme, vysílání se zdařilo – díky Pardubickému kolečku aktivuji kopec Kumburk. Zapomenuté Noxovy hůlky nám z vyhlídky na věži hází další souputníci a my se vydáváme dále.

Hnojník inkoustový

Zpestřením noci je i Noxova přednáška o Hnojníkovi. Původně jsem si myslel, že je v lese něco bílého nasypáno, ale byly to Hnojníci a byly jich tisíce. Přednášku ruší až Kryštof prohlášením, že bysme měli zkusit, zda informace o působení Hnojníka společně s alkoholem je pravdivá. Dostáváme žízeň a vyhlížíme, zda se poštěstí najít otevřenou hospůdku. Hnojníky netrháme a Kryštofovi jako nezletilci alkohol zakazujeme.
Vrch Tábor, Tichánkova Rozhledna. Hmm, sem se musím podívat za světla. Dnes jen občerstvovací a převlékací zastávka a pokus o spojení. Sice slyším Kapitána Pardubice, ale on mne ne. Je 23,00 a na Kumburku prorokoval, že bude vysílat tak do desíti. Asi se jim kolečko protáhlo. Jdeme dál. Co tak vybrat z nočního pochodu? Zvlášť, když padla mlha?

kontrola K2

No jasně Košov, sice tu nic není, ale je otevřená hospoda. Káva, pivo, posezení. Před 24,00 odcházíme, po 24,00 Noxa prohlašuje, že v hospodě zapomněl čelovku (po pár kilometrech ji naštěstí našel v kapse).

krátký odpočinek v autobusové zastávce a hurá na cestu

Úžasný zážitek byla návštěva Skalního Bludiště Chléviště. Nevím, ale v noci bych sem asi jen tak nezašel. Paráda. Ihned připsáno jako jeden z cílů, tentokrát denní návštěvy.

pamětní foto na Husníkově vyhlídce

místní popisky

dobrá, přidáme detaily

Mlha, skály, průvlaky, cestičky, asi si budu tuhle nádhernou část pochodu pamatovat dost dlouho. Jo a ještě jednu výhodu jsem si uvědomil. Nikde, ani na vyhlídkách, ani na můstcích, nikde ve výškách, na balvanech, opravdu vůbec nikde jsem neměl závratě 🙂
Scházíme do Malé Skály, kolena ze svahu protestují. Rozednívá se. Méně už protestuji proti Noxově příslibu benzínky. A má pravdu. Dáváme kafe, něco k jídlu, kecáme. Fíla s Kryštofem se rozhodují ukončit pochod a jet domů. Jsem v silném pokušení jet s nimi. Ale co, ještě to zkusím kousek dál.

rozednívání v Malé Skále

Skalní město nad Malou Skálou je sice hodně do kopce, ale zase alespoň něco uvidím, když už je světlo. Vyrážíme. Po pár metrech Noxa prohlásí něco neidentifikovatelného a běží do Malé Skály, zapomněl hůlky.

Malá Skála z Panthenonu

po cestě na Frýdštejn

Je tu podzim. Kolem cesty všechny možné barvy, já v obličeji asi zelený. V Malé Skále v pohodě, ale teď se mi jde dost špatně. Noxa mě ujišťuje, že ještě kousíček na horizont a pak už půjdeme po vrstevnici. Jdeme 3 kilometry, překonáváme 300 metrů výšky, asi tak ze 1/4 po schodech. Minda s Noxou prohlašují, že se začínají zahřívat. Přicházíme na Frýdštejn.

Frýdštejn

Kluci mě nechávají nadechnout a pokračujeme. Stoupání na Kopaninu. Mám pocit, že další pokračování už bude opravdu jen z kopečka,protože jsme vylezli tak vysoko, že až přijdeme na příští vyhlídku, někde hrozně dole pod náma bude Ještěd a bude strašně malinkatej. Nic. přicházíme na Kopaninu.

Kopanina

Svačina, odpočinek. Vytahuji vysílačku a zkouším, jestli je někdo v éteru. Vzhledem k 8 hodině ranní tomu moc šancí nedávám. Nějaké domlouvání o něčem na Ch8 mě sice překvapilo, ale myslel jsem, že je to nějaká pracovní četa. Pak mne zarazilo jméno Karkulka, přeci jen docela známá volačka, a domlouvání o vysílání ze Žalostinné. Hovory 3 lidí (Karkulka a u 2 jsem nezaslechl jméno), vše nádherně R5. Na můj Brejk nereagoval nikdo. Ani po asi 10 brejcích jsem neuskutečnil spojení a jdeme dál. Při odchodu jsem zapomněl hůlky u lavičky, Noxa se mi smál, nechápu proč, na hůlky prohrává 3:1
Pelíkovice. Ani z kopečka jsem bez problémů neudržel tempo kluků. Rozhoduji se v Pelíkovicích cestu ukončit. Loučíme se. Jdu do Rychnova na vlak.

Po cestě dostávám zprávy, že kluci došli na Ještěd a už doma, že jsou na K8 u kaple sv. Kryštofa za Kryštofovým údolím. Příště to dám taky (a ne, že mi to někdo bude připomínat), jen je třeba jít pomaleji a do kopce nespěchat. Utavil jsem se tím, že jsem chtěl držet tempo, který mě prostě muselo skolit 🙂 Nejlepší na tom je, že už na startu jsem hlásil, že 4 km za hodinu je tak akorát a celou cestu jsem remcal, že jdu rychleji, než jsem chtěl. Dobře mi tak.

A pár čísel z hodinek

750 mnm Kozákov
Tak příští rok zase.

A do té doby?
Minda tvrdí, že chce do 24 hodin oběhnout Rally Sudety – 113 km.
S Noxou poběží Beskydskou 7 – 95 km, převýšení 5400 metrů.
A určitě ho Noxa překecal na Krakonošovu 100 – 100 km, převýšení 3500 metrů.

Slibuji, že ani na jedné akci nebudu chybět jako nadšený divák. Už tak mě štve, že jsem letos nestih RedBull 400 Harrachov.