SLEDOVÁNÍ LETADEL ADS-B part II.

SLEDOVÁNÍ LETADEL ADS-B part II.

Co kde lítá podruhé.

Po úspěšné instalaci stále vrtá červíček o pořízení druhého kompletu a instalování na chalupu. Když už, tak vychytat mouchy a posunout to výkonově trochu dál. Všechno je rozkresleno a rozmyšleno. Po částech odzkouším filtr a zesilovač, vyřeším napájení PoE, pořídím lepší SDR a novou anténu.

První krok pásmová propust a zesilovač. Žádné experimenty a sáhnul jsem po osvědčeném výrobku z TEROZu. Perfektní komunikace, rychlé dodání. Je radost spolupracovat s někým, kdo umí nejen vyrobit, ale i dodat. Naprosto super.

Malina s SDR, pásmovou propustí a zesilovačem

Protože finální umístění a instalace bude trochu jiná, tak jsem prozatím připojil anténu přes redukce, zatím postačuje.

Zapojení napájení a trocha času na poslání prvních výsledků a nestačím se divit. I s mým umístěním antény se dosah zvedl z dosavadních cca 92 km (50nm – nautical mile) na 241km (130nm). Takže jsem se přesunul od Litoměřic, Benešova, Plzně,… k městům Regensburg, Norimberk, Lipsko, Opava, Linec, Vídeň Chotěbuz, Wroclav,… změna podstatná a téměř okamžitá.

zapojení filtru a zesilovače

Zatímco jsem před upgradem posílal pozice cca 700 letadel, nyní se pošle pozice min 1000 letadel denně.

statistiky mých odeslaných dat na FR24 14.9.2021

 

počty letadel po upgrade

 

Z chalupy jsem přivezl odloženou kolineární anténu na 70cm. Na FM pohár ji už nepoužívám a plně jsem ji nahradil 5.el. yagi. Navíc mám pocit, že do ní trochu zateklo. Projde přestavbou na 1090 MHz a věřím, že příjem zase posunu kousek dál. Ještě vyšetřit trochu času na bastlení.