Na skok v Krkonoších

V pátek 18. listopadu se mi podařilo vzít si dovolenou a tak jsme s Katkou vyrazili do Krkonoš. Moje 5 návštěva v tomto pohoří. Trochu málo, tak se to snažím trochu napravit.

Výlety a ubytování

O cestě do Krkonoš bylo rozhodnuto v podstatě poté, co jsem náhodou objevil Zotavovnu Přední Labská. Ubytovací zařízení Ministerstva spravedlnosti a Vězeňské služby ČR. Tady určitě nedojde ani jídlo, ani pití, ani plyn a elektrika. A berou i veřejnost. Na místě máme luxusní pokojík s přímým výstupem na přilehlou louku. Toho využívám pro natažení antény. Celá stavba poplatná době postavení, ale díky provozovateli a tomu, že jde o příspěvkovou organizaci, funguje. Pobyt jsme si užili. Dokonce mě Katka i dostala do vířivky.

Výlety byly naplánovány 2, samozřejmě na 1000+ kopce.
Ve čtvrtek vyrážíme autobusem na Labskou, odtud na hřeben a po něm zpět do Přední Labské. Cestou nás provází mlha, zataženo, mžení. Výhledy žádné. Zdoláno 5 tisícimetrových vrcholů – Harrachova skála, Mechovinec, Kozlí hřbet, Černá skála a Šeřín. V sedle u Chaty Rovinka si dáváme přestávku, pivo tu mají hnusný, vizitku nemají. Sestupujeme k Zotavovně a nadávám na to, jak je to z kopce. Převýšení 350m je znát.

Labská

Začínáme stoupat

Po cestě na Harrachovu skálu

výhled

z Mechovince sjezdovka Medvědín

ke Kozlímu hřbetu

zvonička pod Čistou vodou, na okolních stráních jich je povícero

V pátek s ohledem na včerejší sestup volím umírněnější trasu na Přední a Zadní Žalý. Místo výstupu na hřeben, hned po ránu ze Zotavovny, jedeme autobusem na Benecko. Odtud je to přeci jen pozvolnější nástup. V chatě pod rozhlednou Žalý vzdávám vystání fronty na vstup na rozhlednu a zakoupení nějakého pití. Jeden člověk se tu snaží obsloužit dav. Za 12 minut se mu podařilo obsloužit 4 lidi, dalších 12 je přede mnou. Chápu, že není sezona, ale zrovna v tyhle dny bych tu nával fakt čekal, asi se nikomu nechce dělat. Sestupujeme sjezdovkou Herlíkovice, kolena úpí, já nadávám. Ale slezli jsme. Autobusem zpět na Zotavovnu.

pohled k Luční hoře a Sněžce

Oba výlety byly super.

Turistické vizitky

Nepřivezl jsem si ani jednu. Ička byla zavřená. Na Rovince vizitka vyprodaná, Penzion Popelka zavřený, Chata na Žalém fronta cca na 50 minut. Vizitky jsem objednal a holt budou bez razítek. Jedinou vizitku, kterou jsem mohl koupit, a která se nedá koupit v eshopu, je vizitka Zotavovny a na tu jsem zapomněl. Nejsem debil?

Vysílání

Díky tomu, že jsem si mohl natáhnout EndFeed, proběhla aktivace OKFF-0002. Na to, že živý konec antény byl ve smrku, to chodilo velice dobře.

pohled z pokoje, uchycení EF

Po chvilkách před snídaněmi a před večeřemi jsem honil FT8 a zkoušel hlavně zavolat, když se někde objevila nějaká aktivace FF. V neděli ráno mi chybělo 7 spojení. Po snídani jsme měl 45 min čas, než jsem musel začít balit. Dal jsem výzvu, první QSO do Polska a kolega mě dává do clusteru. Za chvíli mě tam hodí i Líba OK1LYL a začíná pile-up. Za 30 minut jsem udělal 54 spojení. Naprostá paráda.

aktivace OKFF-0002

Odvážím si 90QSO a aktivovanou oblast.

A na závěr

No, nejsem tu naposledy. Prostě jsme na sebe s Krkonošema zatím neměli dost štěstí, ale je tu krásně a spousta míst kam se podívat. Tak na shledanou.