3x za sněhem

Místo týdnu užívání si sněhu na Šumavě, 3 krátké výlety. Ale alespoň něco, že.

Dovolená nevyšla, první varianta celou ji zrušit padla a tak jsme si naplánovali 3 výlety za sněhem. Grybla, Kokořínský důl a Satalice.

Grybla a spol

výlet na Gryblu

Ve středu se v 10,00, kupodivu nikdo nezaspal, scházíme v Prosečnici. Po zhodnocení sněhové nadílky vyrážíme na okružní výlet. Přes Obětní kameny nad Kamenným přívozem dorážíme pod Kněží horu.

Obětní kameny

Normální a rozumná část výpravy postupuje po značené cestě na vrchol. My si to s Bárou dáváme strmým západním svahem. Užíváme si sněhu a kamenného pole a na Kněží horu přicházíme od severozápadu. Druhá část výpravy tu není. Telefonujeme a prý už tu za chvíli budou. Jak se ukázalo, nikoli poprvé, ale čekali na nás tak dlouho, že jim byla zima a tak sestoupili pod vrchol a teď si ho dávají podruhé. Naštěstí to není nic hrozného na výšlap. Nechápu, jak jim mohla být zima, my jsme s Bárou přišli hezky ohřátí a zadýchaní.

Pokračujeme společně na vrchol Grybly, 514mnm. hlavní vrchol naší vycházky. Vrchol zdolán.

Grybla 514mnm

Na vrcholu geodetický bod a tyč. Takže nalezeno bez problémů.  Grybla je také přírodní rezervace a krásné místo, doporučuji přečíst si co zde je možné vše najít a zahlédnout. Nás bylo moc a přeci jen jsme si po cestě povídali, takže z fauny nic moc, ale místo krásné.

Přes vyhlídku Panská skála sestupujeme do Prosečnice.

vyhlídka z Panské skály sic moc, ale jen díky počasí

Po cestě si ještě užíváme kamenná moře v PP Vlčí rokle.  Je to místy prudší sestup, tak mě hezky bolí kolena.  Ale vše pod sněhem a moc hezké.

Vlčí rokle

Po necelých 15 kilometrech končíme v Prosečnici, všechny hospody a stánky samozřejmě zavřené a tak nezbývá než nasednout do auta a vydat se k domovu. Hezký výšlap a hezká místa nedaleko Prahy.

Kokořínský důl a blízké okolí

Kokořínský důl – Sedlec

Ve čtvrtek se přesouváme do Kokořínského dolu. I tady je sněhu víc než dost. Vydáváme se podél Pšovky, přes rozcestí u Grobiána směr Kočičina.

U Grobiána

S Bárou si děláme odbočku a prozkoumáme schody pod lomen v Hradsku. Jsou vylámané do pískovce a doplněné mostíky. Hezké místo, přístup samozřejmě do kopce kategorie KuKo a vše pod sněhem. Ale bylo to tu hezké.

jedno z mnoha tábořišť pod převisem

Po cestě se všechny snažím nalákat do prodlužovačky do Vrbodolu a tímto projít na Sedlec, ale byl jsem přehlasován.

výstup k Sedleci

Sedlec dosažen, jsme na nejvyšším místě dnešní procházky. Stoupání bylo výživné a tak si zasloužíme svačinu. Po občerstvení odcházíme k Podhradské cestě. Samozřejmě se zastávkou na vyhlídce.

Kokořín

Nevím proč, ale vždycky jsem si myslel, že Kokořín má jasně červenou střechu. A mnohokrát ji viděl. Ale i tahle sněhová je hezká, nezvyklá. Na Podhradské cestě Bára vybaluje ikeáckou tašku a pokouší se o prvosjezd této staré spojky mezi Sedlecem a Kokořínem. Nějak to nejelo, materiál je silně protiskluzový.  Komínem se dostáváme  k autu a dnešní výlet končí. Krásná místa. Po cestě až na 2 výjimky jsme byli sami.

Praha Satalice

Přání Katky byl odpočinkový výlet a v Satalicích jsme nikdy nebyli. Volba byla jasná. Ještě jsme přibrali Olí abychom se na kraji velkoměsta nebáli. Parkujeme u nádraží a vyrážíme na okruh kolem Satalic. Všude sněhu jak nasypáno a všude vyšlánuté stopy na běžky. Letošní zima si užila i v Praze. A Praha zimy. Celý den nádherně, sluníčko a výlet byl parádní.

Selfie

Zima kolem Prahy I.

zima kolem Prahy II.

Prošli jsme nově zakládaný park Arborka, les Pod cihelnou a PP Bažantnice. Po dvou dnech, kdy jsme na cestách nepotkali živou nohu jsme si užili i lidí a psů. Ale minimálně. Super výlet.

A tím skončila zimní dovolená. Dost na nic, ale lepší jak drátem do oka. Necháme se překvapit, kam se letos ještě podíváme.