Dovolená

A pozor, opět na Šumavě, opět u Zacha a opět beze sněhu. Krásné výlety a super vysílání.

Dovolená začala na chalupě, odjel jsem, a poměrně dobře, SSB ligu. K tomu se vrátím v reportu.

Odpoledne vyrážím za rodinou na Šumavu. Večerní posezení a začíná týden volna. Bez lyží, sníh není, ale s pár hezkými plány.

Na hotelu natahuji LW a jsem QRV i z tepla pokoje. Nakonec udělám jen 7 spojení za celou dovolenou, ale hledal jsem jen spojení Park to Park – hotel je v okff-0014.

A teď k výletům.

Zimní QRP

V neděli balím batoh a vyrážím na Můstek. Chci podpořit účast Karla a Tomáše v Zimním QRP závodu, kdy na klubovou značku plánují super výsledek z Klínovce.

Zabaleno, jedeme

výhled od nádraží

a už je tady mašinka

Výhledy od nádraží neslibovaly nic moc hezkého, ale na Můstku bude určitě hezky. Už po cestě přichází od kluků zpráva, že nejsou na Klínovci, jak plánovali, ale na Neklidu. Na Klínovci foukalo tak, že jim to pomalu posouvalo auto. Po cestě z Brčálníku na Můstek přichází zpráva, že na Neklidu se jim kvůli větru nedaří postavit antény a tak to zabalili a jedou domů.

pod vrcholem Můstku konečně sníh

připraveno, čekám za začátek závodu

24 spojení, spokojenost

Mě se podařilo vydrápat na vrchol. Vichr odhadem 80-90km/h oblačnost se převaluje přes hřeben. Kupodivu na vrcholu potkávám 2 holky, jdou přechod Šumavy. Smekám. Před závody ještě doráží dvojice kluků, super pokec, oba navštěvují 1000+ vrcholy a tak bylo o čem kecat. Po startu závodů se mi daří lovit spojení a i na výzvu je o mne docela zájem. Super. Plánuji tak hodinu vysílat. Skoro přesně za hodinu přichází 3 dospěláci se stádem dětí. Balím a odcházím.

optimisti z Pancíře mají spuštěný turniket k vleku, pod vlekem ani na sjezdovce není sníh

nad nádražím na Špičáku se lyžuje

nádražka Špičák

nádražka Špičák super dršťková

Přes Habr a rozcestí po pancířskou sjezdovkou jdu na Špičák a výlet zakončuji v nádražce. Krásná a výborná tečka za povedeným dnem.

Pajrek a aktivace OKFF-0013 a WCA-OK-01411

V úterý vrážíme s Bárou na výlet na Pajrek. Sice jsme tu byli každý nesčetněkrát, ale já se tady chci uhnízdit a aktivovat CHKO do Flory Fauny a Pajrek do programu World Castle Award. Dneska je fakt hezky, neprší a občas na nás vykoukne i sluníčko.

selfie po cetě

Pajrek

Dorážíme na vrchol, dáváme svačinu a já kousek od zříceniny tahám dipól a připravuji vysílání. Bára se loučí a jde do Nýrska na vlak.

už to jede

okff-0013

Za hodinu a čtvrt se mi podaří navázat 64 spojení, CHKO i zřícenina aktivována. Balím a kolem přehrady odcházím k hotelu. Krásný den a pohodové vysílání.

Aktivace OKFF-2886

Ve čtvrtek jedem s Katkou do Bodemaise. Předpověď katastrofální, déšť, déšť a zase déšť takže návštěva sklárny Joska je rozumná volba programu.

trofeje pro UEFA a F1 jsou větší, ale tyhle jsou mi trochu bližší

tohle člobrdo asi někdy dá práci dohrát

Odpoledne jsem dostal nápad a vyrazil na aktivaci PO Šumava k Hamrům. Katastrofální místo, rušení od drátů VN. Nějak mi na mapě uniklo, že je tu vedení.

Udělám pár spojení na 20m a všechno balím a přejíždím na jiné místo a nakonec aktivaci úspěšně dokončím. Tolik vody, co jsem vylejval z teleskopického stožárku, jsem už dlouho neviděl.

PO Šumava

I přes nepřízeň počasí a blbě zvolený první místo vysílání to byla hezká aktivace.

Aktivace OKFF-0707 Městišská rokle

Tahle aktivace mi utekla předloni, kdy jsem sice došel z hotelu nad Šukačku, ale vzhledem k počasí jsem s sebou nebral cajky na vysílání. Letos jsem chtěl vysílat od kaple na Suchých studánkách. Nakonec plány pozměněny.  Jeli jsme s Katkou na Javornou a odtud si dali okruh přes rozcestí U obrázku, Suché studánky a Šukačku zpět na Javornou.

Suché studánky

po cestě

Meteorologové předpovídali srážky až do 13:00. Takže vysílání od Mariánské kaple vzdávám, stále mrholí a už vidím, jak se mi rozmočí deník. Pokračujeme a na rozcestí nad Šukačkou přestává mžít, pršet a dokonce začíná vykukovat sluníčko. Je 13:00. Katka se usazuje na odpočívadle a vytahuje knihu. Já rozbalím cajky a začnu hulákat.

Na 20 metrrech udělám během 20 minut 40 spojení. Optimisticky přelaďuji na 40m a všechno je hluchý, nikam se nedovolám, nikdo mě neslyší. Pavel OK1VEI mi dává report 33 a to ještě z protekce. Trochu zděšeně kontroluju stanici, anténu,… všechno je OK, prostě se katastrofálně zhoršili podmínky šíření. Přelaďuji na 20m a naštěstí se mi povede aktivace dokončit.

Super výlet, úspěšná aktivace. Bohužel z dovolené poslední.

V sobotu krátká procházka na novou vyhlídku na Královský hvozd a jede se domů.

Tak už aby bylo zase nějaké volno.

Nějaké další fotky jsou v Hraboší galerii.